Conștiinciozitatea și longevitatea

Mulți cercetători caută și acum fântâna longevității și speră să o găsească într-un medicament sau supliment natural. Dar nimic nu va fi vreodată la fel de important pentru longevitatea ta cum sunt deciziile pe care le iei pe parcursul vieții, în legătură cu sănătatea si relațiile pe care le legi. Calitatea acestor decizii este reflexia directă a sănătății fizice a creierului tău.
Conform unui studiu longitudinal remarcabil, unul dintre cei mai importanți indicatori ai longevității este conștiinciozitatea. Cercetătorii au făcut multe descoperiri fascinante, care evidențiază în mod clar legătura dintre funcționarea sănătoasa a creierului și longevitate. Iată câteva dintre cele mai importante concluzii ale studiului:
Munca multă, hărnicia și realizările (asociate de obicei, cu o buna funcționare a creierului) sunt indicatori puternici ai longevității.
Cei mai dezamăgiți de realizările lor au murit la vârste tinere.
Faptul de a nu fi fost o persoana pe care sa te poți baza și care să nu fi avut succes în cariera a fost asociat cu o creștere extraordinar de mare a mortalității
Faptul de a fi reacționat la o pierdere prin dependența de băutură, depresie, anxietate sau prin conferirea unor dimensiuni catastrofice evenimentelor, a fost asociat cu moartea timpurie. Pe de altă parte, cei care, după o perioadă de durere și de readaptare au înflorit după ce și-au depășit pierderea, au primit un „bonus de rezistență” și au trăit în medie cu cinci ani mai mult decât media.
Atitudinea optimistă și lipsită de griji i-a determinat pe participanți să subestimeze riscurile și să-și trateze sănătatea firesc,nepanicându-se, ducând la creșterea longevității.
Planificarea chibzuită si perseverentă au fost observate la persoanele cu o longevitate mai mare.
Persoanele care și-au obținut realizările cu prudență și perseverență, care au beneficiat de susținerea unei familii stabile si a mediului social au trăit mai mult.
Persoanele cu obiceiuri, rutină și mișcare fizică s-au descurcat cel mai bine.
Relațiile sociale au un impact foarte mare asupra sănătății. Grupul cu care te asociezi este deseori determinant pentru tipul de persoană care vei deveni. Pentru cei care vor să-și îmbunătățească sănătatea, asocierea cu alte persoane sănătoase este, de obicei, cea mai directa și mai sănătoasă cale către schimbare.
Grija moderată, însemnând faptul că îți pasă și te gândești la viitor, este o componentă importantă pentru a rămâne sănătos.
Acest studiu de cercetare a demonstrat fără urmă de îndoială că puțină anxietate este benefică. Când aceasta nu este suficienta, există o tendință mai accentuată de a lua decizii greșite în privința sănătății și siguranței.
Conform unui studiu de 12 ani ce a implicat calugărițe și preoți, se pare că persoanele conștiincioase, care duc pana la capăt ceea ce au început, au un risc mai redus de a dezvolta Alzheimer.
Indivizii cu nivelul cel mai înalt de autodisciplină s-au dovedit a suporta o probabilitate cu 89% mai redusa de a suferi în viitor de aceasta boală.
Sursa:
Foloseste-ti mintea ca sa intineresti
Dr. Daniel G. Amen

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.