Învățați să dormiți

Mulți oameni dorm prost din cauza a ceea ce cercetătorii numesc igiena necorespunzătoare a somnului. Este un fel mai pretențios de a spune ca nu poți dormi chiar oriunde și oricând și că trebuie să te asiguri că mediul te invită la cât mai mult somn.
Pentru o bună igienă a somnului, fiți atent la locul în care dormiți. Asigurați-vă că încăperea nu este prea caldă sau prea rece. Verificați iluminarea; eliminați zgomotele. Puteți să vă stricați somnul atunci când asociați dormitorul cu mai mult decât dormitul. Dacă patul vă servește și drept fotoliu din care vă uitați la televizor, loc de luat gustări sau masa de citit, minții îi vine greu să se gândească la somn în momentul în care stingeți lumina.
Momentul mersului la culcare, sau mai bine zis, ce ați făcut chiar înainte de a merge la culcare vă poate influența la fel de bine calitatea somnului. Un pui de somn către seară, exercițiul fizic făcut cu mai puțin de doua ore înainte de culcare, fumatul, medicamentele pentru răceală care conțin cafeina, consumul de alimente stimulante – toate acestea va pot tine treaz până târziu.
Învățați să vă odihniți cu un pui de somn. Douăzeci de minute de odihnă profundă în mijlocul unei zile lungi nu doar că revigorează gândirea, dar vă ajută, chiar, să dormiți mai bine noaptea.
Oboseala excesivă la ora culcării nu garantează un somn bun, ci dimpotrivă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.