Lumina albastra opreste secretia de melatonina

Exista o problema in ceea ce priveste somnul pe plan mondial din cauza dependentei noastre de ecrane. Iti iei cu tine in dormitor telefoanele inteligente, tabletele sau alte ecrane? Trebuie sa stii ca lumina albastra emisa de ecrane poate micsora productia de melatonina, hormonul somnului. Intr-un studiu efectuat de cercetatorul Charles Czeisler si colegii, oamenii care au folosit un e-reader cu putin inainte de culcare au eliberat cam cu 50% mai putina melatonina decat oamenii care au citit o carte tiparita. Cei care au folosit un e-reader au avut nevoie de mai mult timp ca sa adoarma, au avut un somn REM mai redus si s-au simtit mai putin vioi dimineata.
Incearca sa eviti ecarnele cu o ora inainte de culcare. Daca nu poti, incearca sa folosesti ecrane mai mici si sa le tii cat mai departe de ochi, ca sa minimizezi expunerea la lumina albastra. Exista programe care pot transforma lumina albastra spre una galbuie.
Totusi, orice lumina suprima melatonina, asa incat trebuie pe cat posibil sa o elimini. Uita-te in camera in jurul tau noaptea. Unde vezi lumina? Redu lumina de la ferestre si de la ceasurile digitale. Poarta o masca pe ochi si lasa melatonina sa curga libera.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *