Lumina albastră oprește secreția de melatonină

Există o problemă în ceea ce privește somnul pe plan mondial din cauza dependenței noastre de ecrane. Îți iei cu tine în dormitor telefoanele inteligente, tabletele sau alte ecrane? Trebuie să știi că lumina albastră emisă de ecrane poate micșora producția de melatonină, hormonul somnului. Într-un studiu efectuat de cercetătorul Charles Czeisler și colegii, oamenii care au folosit un e-reader cu puțin înainte de culcare au eliberat cam cu 50% mai putină melatonină decât oamenii care au citit o carte tipărita. Cei care au folosit un e-reader au avut nevoie de mai mult timp ca să adoarmă, au avut un somn REM mai redus si s-au simțit mai puțin vioi dimineața.
Încearcă să eviți ecranele cu o oră înainte de culcare. Dacă nu poți, încearcă să folosești ecrane mai mici și să le ții cat mai departe de ochi, ca sa minimizezi expunerea la lumina albastră. Există programe care pot transforma lumina albastră spre una gălbuie.
Totuși, orice lumină suprimă melatonina, așa încât trebuie pe cât posibil să o elimini. Uită-te în cameră în jurul tău noaptea. Unde vezi lumina? Redu lumina de la ferestre și de la ceasurile digitale. Poartă o mască pe ochi si lasă melatonina să curga liberă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *