Sfaturi de tinut minte in timpul unui atac de panica


1. Nu conteaza daca va simtiti ingrozitor, nesigur sau aveti senzatia de irealitate. Aceste stari nu reprezinta altceva decat exagerararea unor reactii normale la stres.

2. Desi traiti aceste stari, nu inseamna ca sunteti bolnav. Trairile respective sunt foarte neplacute, va sperie, dar nu sunt periculoase, astfel incat nu vi se poate intampla nimic mai rau de atat.

3. Lasati trairile respective sa se deruleze, incercarile de a le reprima nu fac decat sa le intensifice si sa le faca si mai acute. In momentul declansarii atacului de panica, inspirati adanc si apoi expirati prelungit, spunandu-va ca starile proaste va parasesc. Nu trebuie luptat impotriva atacului de panica, acesta trebuind sa fie acceptat ca atare.

4. Daca va aflati pe strada, va puteti sprijini de un zid, sau daca va aflati intr-un magazin aglomerat, va puteti retrage intr-un colt mai linistit.

5. Acordati fricii dvs. timpul necesar pentru a disparea .

6. Priviti situatiile anxiogene ca pe niste ocazii pentru a exersa autocontrolul.

7. O metoda utila in distragerea atentiei de la ceea ce se petrece in corpul sau psihicul dvs., este accea de a privi in jur, si fiti atent la cladire, la ceilalti oameni, la masini, etc.

8. Cand atacul de panica se produce, trebuie sa relaxati corpul, sa inspirati si sa expirati profund, lasand lucrurile sa-si urmeze cursul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *