Strategii care incetinesc imbatranirea cerebrala

Daca vrei sa traiesti o viata lunga, cu un creier intact, adopta-le:
Ia decizii bune. Un comportament consecvent, chibzuit si constiincios este indicatorul unu al longevitatii.
Inconjoara-te cu un sistem pozitiv si sanatos de sustinere, format din prieteni si familie.
Protejeaza-ti creierul de traumatisme.
Asigura-ti un mediu ambient lipsit de toxine:
-limiteaza consumul de alcool la nu mai mult de patru pahare pe saptamana;
-protejeaza-te de formarea excesiva a radicalilor liberi.
Cauta sa-ti insusesti mecanisme sanatoase de repararea AND-ului: uleiul de peste, administrarea unui complex de vitamine si consumul de ceai verde .
Pastreaza-ti sanatatea fizica:
-lupta sa pastrezi niveluri reduse de inflamatie in corpul tau;
-evita bolile gingivale si problemele intestinale;
-mentine-ti un nivel sanatos al hormonilor tiroidieni, testosteronului si al celorlalti hormoni esentiali;
-mentine-ti un nivel sanatos al substantelor nutritive, precum vitamina D si acizii omega-3
-fa miscare si include programe pentru cresterea rezistentei si fortei;
-bucura-te de un somn de calitate, de sapte-opt ore in fiecare noapte;
-mentine-ti o greutate sanatoasa si cheltuieste-ti intelept caloriile.
Concentreaza-te pe o alimentatie bogata in substante nutritive, care sa ii faca bine creierului si corpului:
-consuma calorii de buna calitate si nu in cantitati prea mari;
-bea apa din belsug si evita caloriile lichide;
-consuma proteine slabe de buna calitate;
-consuma carbohidrati buni, bogati in fibre;
-limiteaza consumul de grasimi;
-consuma alimente naturale de toate culorile, pentru a spori aportul de antioxidanti;
-gateste cu ierburi aromatice si mirodenii sanatoase pentru creier;
-evita zaharul.
Fa miscare, dezvolta-ti rezistenta si forta.
Continua sa inveti pe tot parcursul vietii.
Adopta cateva practici de management eficient al stresului.
Ai grija de sanatatea ta mintala si evita anxietatea puternica si depresia.
Suplimenteaza-ti alimentatia in mod adecvat:
-ia un complex de vitamine;
-ia un supliment de omega-3;
-ia un supliment cu vitamina D;
Tine sub control nivelul oxidarii si inflamarii. Evita toxinele.
Descopera-ti sensul si scopul vietii si investeste in dezvoltarea lor.
Tine-ti sub observatie starea de sanatate cerebrala.
sursa:
Foloseste-ti mintea ca sa intineresti
Dr. Daniel G. Amen

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *